heeej!

Nu sitter jag och hänger i Byron Bay och har himla bra internet för en gångs skull!
Men jag orkar inte ladda upp massa bilder, men jocke --> jockes blogg <-- har redan gjort det så det är bara att smita dit så kan ni se lite vad vi hittar på.
Nu har vi inte så jättemånga dagar kvar på roadtrippen, ska vara i Sydney den 22:a och lämna tillbaka bilen och vi har tre näter kvar här i byron bay innan vi åker vidare. Så det blir en ganska snabb tripp ner sen.

Och vi har lite kvar att hitta på här i byron så det blir nog inte så mycket tråkiga dagar.

Ska bara säga att vi var och tog oss upp för Mt Warning, vilket är den första punkten på australiens fastland som får solljus, dock bara under vintertid vilket det inte nu, men ändå! =)
Men det var himla kul och ganska jobbigt, 4,4 km uppför och de sista hundra metrarna så var det klättring som gällde.

Men som sagt jag ska få upp lite fler bilder om de senaste dagarna, men tills dess så får ni nöja er mer jockes bilder. som är jättefina de med!

Puss

"Hemma" igen och nu mot Brisbane

Nu är vi hemma igen =)
Eller det beror kanske lite på hur man ser på det, men vi är hemma litegrann.

Vi hade en jättebra resa, väldigt sandigt men himla kul och jättebra väder!
Och nu sitter vi med varsinn kaffe och uppdaterar oss och njuter av att vara utan sand, fast våra fötter och flippisar blir aldrig sig lika igen.

Vi har sett massor av fina sjöar, helt blåa och med underbara stränder med finkornig sand!
Och kört på riktigt dåliga vägar av bara sand eller mitt på stranden.

Första natten tältade vi på den stora stranden ganska nära det stora skeppsvraket som ligger på stranden.
Så vi kunde gå dit på morgonen och se hur tidvattnet hade stigit och istället för att vara ett par meter från vraket, slog upp mot hela dess kanter.
Och jag är ganska säker på att jag hörde en dingo precis utanför tältet på morgonen och Karina, dansken, sa att hon hade sett fotspår i närheten.

Men vi såg en dingo sen igår när vi körde bort mot vårt andra campingställe som skulle vara vid en sjö. DOck låg campingen lite högt upp för att man skulle kunna se sjön ordentligt.
Men det var himla fint i allafall.

Och båda idag och igår vigde vi åt att titta på sjöar, den första dagen kollade vi på utsikter och vraket och bara kände på stranden.

Men nu ska jag lämna över datorn till jocke lite med och dricka upp mitt kaffe kanske.

Imorgon åker vi ner mot Brisbane och strandhäng och surfing som följd, och troligen får jag lite kontakt på tre nätet då också.

Hoppas att allt är bra hemma!
Puss!

Hervey Bay och imorgon Fraser Island =)

Nu har vi åkt massor med mil!
Eller ganska mycket i alla fall och nu nere i Hervey Bay.
Från Hervey Bay åker man ut till fraser island som är en stor sand ö med lite regnskog och massa fina sjöar.
Vi har mött upp danskarna också, som vi hangde med uppe i Cairns och också lite när vi var i Airlie Beach.
Så idag så bokade vi en 6 sitsig fyrhjulsdriven bil som vi ska åka ut med på ön imorgon och så stannar vi där två nätter och tre dagar och campar.

Och sen vi åkte från Airle Beach så har vi inte gjort så himla mycket, svängde förbi MAckay på vägen ner och sov sen i Rockhampton.
Och igår åkte vi från Rockhamtpon ner hit, gjorde en liten avstickare för att titta på Capricorn Caves som faktiskt var ganska fina.
Fikonträden (inte riktigt såna man äter) som växer runt grottorna har sjukligt långa och kraftiga rötter som växer runt överallt genom berget för att hitta vatten.
Medan träden ovanför är väldigt små i jämförelse.

Vägarna ner är väldigt tråkiga, raka och raka med absolut inget direkt runt omkring. Och det är alltid massor med skyltar om att man
ska ta en paus så att man inte kör av vägen. Förstår de som somnar!

Vi har dock massor med tid ner nu, eftersom vi har kört lite snabbare än vad vi tänkt, för att kunna hänga med danskarna ut på Fraser.
Så resten av vägen tror jag att vi kommer att köra längs kusten, så vi får se lite mer vatten.

Sitter på McDonalds så uppkopplingen är dålig, men jag ska fixa till lite bilder som jag kan lägga upp nästa gång vi kommer till ngt bättre.