"Hemma" igen och nu mot Brisbane

Nu är vi hemma igen =)
Eller det beror kanske lite på hur man ser på det, men vi är hemma litegrann.

Vi hade en jättebra resa, väldigt sandigt men himla kul och jättebra väder!
Och nu sitter vi med varsinn kaffe och uppdaterar oss och njuter av att vara utan sand, fast våra fötter och flippisar blir aldrig sig lika igen.

Vi har sett massor av fina sjöar, helt blåa och med underbara stränder med finkornig sand!
Och kört på riktigt dåliga vägar av bara sand eller mitt på stranden.

Första natten tältade vi på den stora stranden ganska nära det stora skeppsvraket som ligger på stranden.
Så vi kunde gå dit på morgonen och se hur tidvattnet hade stigit och istället för att vara ett par meter från vraket, slog upp mot hela dess kanter.
Och jag är ganska säker på att jag hörde en dingo precis utanför tältet på morgonen och Karina, dansken, sa att hon hade sett fotspår i närheten.

Men vi såg en dingo sen igår när vi körde bort mot vårt andra campingställe som skulle vara vid en sjö. DOck låg campingen lite högt upp för att man skulle kunna se sjön ordentligt.
Men det var himla fint i allafall.

Och båda idag och igår vigde vi åt att titta på sjöar, den första dagen kollade vi på utsikter och vraket och bara kände på stranden.

Men nu ska jag lämna över datorn till jocke lite med och dricka upp mitt kaffe kanske.

Imorgon åker vi ner mot Brisbane och strandhäng och surfing som följd, och troligen får jag lite kontakt på tre nätet då också.

Hoppas att allt är bra hemma!
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0