Boende

Sådär =)

Jag har ordnat boende nu för resten av månaderna, ett rum i en lägenhet som ligger jättenära Karlsplatz där skolan ligger. Vilket är superbra, tror jag. Lägenheten ligger i distrikt 5 vilket är ganska nära centrum.
Just nu bor vi i distrikt 8 vilket också är ganska nära. Den lägenheten jag kollade på i går morse låg i distrikt 16, vilket dock inte är så illa som det låter men ändå längre bort.

Jag berättade aldrig om hur den va va?

Lägenheten var fin, rummet stort och ljust och fräscht. Men köket var rätt skabbigt och trppuppgången var jätteskabbig!
Ledstängerna i trappuppgången hände lösa och ytterdörren gick inte att låsa, brevlådorna var alldeles uppbrutna.

Men killen som bodde där sa att man ändå inte behövde bekymra sig inbrott för tjuvarna trodde inte att det fanns ngt av värde i ett sådant skabbigt hus =)



Niko och Carro som inspektetar brevlådorna



Och trappan där stängerna hänger och dinglar =)

Men i alla fall, jag sa att jag skulle tänka på det och så åkte vi hem och kollade upp lite fler lägenheter. Niko ringde upp en tjej som hade lagt ut sin lägenhet för länge sen och den var ledig fortfarande för att en annan tjej hade dragit sig ur. Så vi åkte dit och hon var trevlig, gatan var trevlig, rummet var lite en crazy djungel men stort och ljust, 20 kvm. Det enda negativa som jag kan komma på är att hon rökte lite då och då men hon sa att hon kunde hålla sig på sitt rum om jag ville det. Jag känner mig lite fånig men jag vill inte lukta rök hela tiden.. =( Men hennes rum ligger en bit från mitt så det är ingen större fara om vi gör som hon sa.

Jag får i alla fall flytta in där i slutet på februari och får ha den till slutet på juli, så ingen stress att ta sig hem vilket den första lägenheten hade gett mig.

Så, boende klart =) Vem trodde att det skulle gå så snabbt?

Kram

Kommentarer
Postat av: Jocke

Fint ju! Härligt rustikt:)

Fast så liten såg han ju inte att va. Lät på dig som om han var stor som en smurf eller nått :P

2009-02-08 @ 18:08:40
Postat av: Anna

Lovely, vad skönt att det är löst! Går ju galant det där :)

2009-02-08 @ 19:12:16
URL: http://k11.blogg.se/
Postat av: Pappa

Det verkar vara en lätt stad att leva i kul allt har årdnat sig hitills. kram

2009-02-08 @ 19:26:15
Postat av: ullis

Hoppas du har de ttoppe? Gick resan ner bra? I miss you <3

2009-02-08 @ 20:33:51
URL: http://papilio.webblogg.se/
Postat av: sis

du är duktig du :)

2009-02-09 @ 14:05:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0