Utekväll

Jag har varit en aningens seg idag, kom inte igång med dagen fören vid 4 tiden kanske.. =/

Det kan dock bero på att vi kom hem vid kvart över 5 imorse, och vi gick från stället vid 5 eller så, så väldigt nära att gå, känns som att det är lite som i stockholm det är gångavstånd till det mesta egentligen men om man är lat kan åka kommunalt.

Vi började vår kväll med att äta middag och lyssna på tysk schlager =) Himla trevligt och ganska flummigt. Och prövade det österrikiska spotify, vart lite deppig när större delen av min favvolista var borta för att de inte är tillåtna här, eller inte finns eller vad man ska säga. Men tysk shlager fanns det gott om så man kunde roa sig en hel del =)

Och sen gick vi ut, mötte upp två kompisar till Niko och gick till tre olika ställen. Barerna, krogarna, pubarna typ en blandning av allting var ganska små och hade inget direkt dansgolv men alla dansade överallt ändå =)

Det är aningens billigare här.. en drink för 4,8 EUR typ hälften av hemma trots att kronan är så låg. och inga köer eller inträden heller. På första stället var vi faktiskt tvungna att visa leg =) Men på resten av ställena så var det bara att vandra in!

Som sagt, vi var ute till 5 och jag vaknade 8 imorse och mådde väl kanske inte toppen direkt så jag låg och drog mig fram till halv två... från 8 till halv 2.. ganska bra jobbat. Men Carro var värre och jag hade fått stränga order om att inte väcka henne. Så hennes dag började inte fören vi 4 tiden =)



När vi satt och åt vår sjukt exlusiva och exotiska middag =)







En vägg på en toalett, och trots att väggarna ser ut så här så är toaletterna väldigt fräscha.. för att vara på ett uteställe =)

Nu ska jag ta och äta lite macka.. Och det känns nästan som jag vill sova sen hur skumt det nu än låter, men vi ska upp typ 6 imorgon för att ta oss ut till tyskakursen som ligger längre ut.

kram



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0