Venedig

Sådär =) Då är vi hemma igen.
Det har varit jättekul och jättefint och jag har tagit jättemånga dåliga kort, för det är en liten hobby jag har...
Men fick väl till ett par kanske som jag kan visa.

För det första så var tåget urgammalt, för det andra så var vi typ 95 st studenter och det var fri bar...
Vi dock sova i vagnen som låg längst bort från barerna och "party waggon" vilket först kändes långt, men sen när man ville sova så var det ju hur bra som helst! Skulle inte velat sova i de som låg närmare.. det vart aningens fullt och skabbigt i dem rätt fort.




I the party waggon, man kunde i allafall skylla på tåget när man inte kunde dansa rakt... fast det var faktiskt tågets fel de flesta gångerna. På vägen dit så var det jättefullt men på hemvägen så var det nästan tomt för alla var så trötta.



Frukost i solen!! Hur länge har man inte längtat efter att få äta det!



Och en liten bit av Venedig =)

Och ja, En italiens matmässa med gratis vin och mat, hur hamnar man där?

1: man måste vara väldigt ivrig att vilja smaka onyttiga bakverk
2: man måste våga hoppa på en båt som kanske går till flygplatsen...
3: man måste tro på att insidan betyder mer än utsidan =)



Vi hamnade i allafall på en matmässa =)
Och åt tills vi dog, man kunde ta hur mycket som helst av allt och allt var gratis, båturen dit, inträde, mat och vin =)



Och kolla vad jag hittade =)
En korv smaksatt med vinet! Borde ju ha köpt men kom inte på att jag borde gjort fören nu =(



Venedig har otroligt många fina hus... inget snack om den saken.
Men det är en väldigt sliten och gammal stad också.. inga nya hus alls...



Och det var ju karnevalen, så alla gick runt med masker och kostymer överallt =)



Och vi ville ju inte vara sämre! Har ingen bra bild på mig så får låna av Carro sen när jag hinner.
Jag har lite bråttom, ska nämligen träffa Romana, tjejen jag ska flytta in hos om en dryg timme och ordna upp alla detaljer.
Ska berätta lite mer och venedig sen!

Kram

Kommentarer
Postat av: Anna

Åh, Venedig är underbart! Vi får börja planera när jag ska hälsa på också snart! Miss you, girl!!!

2009-02-22 @ 13:20:10
URL: http://k11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0