Väckt av ljudband

usch, klockan 9 imorse ringde telefonen här hemma. Jag fick ett ryck och innan jag visste vad jag gjorde stod jag bredvid telefonen och visste inte riktigt vad jag gjord där. Jag tror inte ens att jag vaknade ordentligt fören jag stod upp och tittade på telefonen och insåg att det var den som ringde och inte något brandlarm eller liknande.

Carro som sover precis bredvid telefonen muttrar om att jag inte ska svara, vilket jag troligen aldrig skulle våga ändå. Och så går telefonsvararen i gång och personen lämnar ett meddelande på tyska, kändes som om vi satt på tyskalektionen och lyssnade på en hörövning.. Uppfattade dock inte så mycket förutom Guten morgen och blumen =) Så får kanske träna lite mer på att lyssna på våra hörövningar.

Jag kunde såklart inte somna om efter det här, så gick upp och tog en dusch för att få bort röklukten och sen äta frukost och mysa för mig själv. Räknade inte med att Carro skulle vakna än på ett par timmar.

Och då till en annan grej.
I torsdags knackade det på här hemma och jag öppnar och då står det en budkille där ute som frågar om jag kan ta ett paket till vår granne efter som han inte är hemma, jag tar för givet att det är grannen rakt över och säger att det kan vi väl göra. Så skriver på att jag tagit emot och allt.. och sen säger han att det är till nr 3 vi bor i nr 7 och går iväg..
Jag kollar snabbt över hallen och ser att grannen rakt över bor i nr 8 så då måste jag ju ta reda på vart nr 3 ligger. Det visar sig att det är husvärden som bor i nr 3, vilket känns sådär då jag är ganska säker på att vi inte bor här riktigt lagligt. Men vi tänkte att vi kan nog prata oss ur det om det kniper och hoppades på att de skulle komma och hämta paketet snart.
Men vi vi har knackat på varenda dag och ingen har svarat och lappen som budet lämnade har suttit kvar utan att ngn har rört den. Men nu vid typ 12 så knackade en liten dam på och kom och hämtade paketet. Hon hade en hel konverstion med mig på tyska där jag sa tre ord typ hej, ja och hej då =)
Jag och Carro är så bra grannar så... Även om vi knappt pratar tyska eller egentligen bor här eller så...

Men men.. det var bara en liten historia. Har varit lite skraj att det ska bli ngt problem med det där paketet.. Men nu löste det sig ju hur bra som helst =)

Ska kanske ta tag i dagen... Har bara läst och läst.. vill att boken ska ta slut så jag slipper tänka på den!

Kram

Jag är en så hjälpsam granne =)
Här om dagen typ 2 dagar sen, typ torsdags så knackade det på här hemma och jag öppnar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0