Lite rapport =)

Ja! Jag ska blogga lite, är lite seg i starten bara och har varit lite dålig på att fota.
Mest jocke som har koll på att kameran åker med i väskan och då tänker jag inte på att jag kan sno hans kamera med bilder och blogga med dem.

Men nu kom jag på det + att jag kom på att min kamera fanns den med.

I vilket fall, nu är jag ju här nere och det är somrigt och på tok för varmt vissa dagar!
Men vi har fått en fläkt till vårt sovrum nu så vi kan sova lite på nätterna. För några dagar sen var det helt sjukt! Vaknar helt blöt och med vätskebrist som knappt gick att bota med 3 liter vatten.
Men nu är det bra och vi/jag börjar väl vänja mig så smått =)

Vi har gjort massor och inte så mycket,  jocke pluggar ju till sina tentor (bara en tenta kvar nu) så vi har tagit det lugnt/pluggat och jag borde haft massa tid att blogga, men inte hunnit med ändå... =/

Men nuså, bildregn för det blir lättast så =)




Vi var och surfade =)
En väldigt varm och solig söndag, vilket gjorde att det var massor med folk på stranden, men några vågor fick vi tag på i allafall, och jag lyckades stå ett par ggr så för att vara andra gången typ och så är jag ganska nöjd och glad =)




Killarna (Hiro, Michael (jockes flatmates) och Jocke) var så glada så efteråt, dock missade vi precis att hinna gå till alla surfoutlets innan de stängde. Smet dock in på på en sekunder innan de sa åt folk att gå ut och köpte ett par flipflops åt mig. Går ju inte att vara utan ju.


Sen skulle jocke ta tag i pluggandet men det var alldeles för varmt att sitta hemma och jag hade läst ut alla böcker jag hittat så då gick vi till ett Café/bokshop där man kan dricka kaffe och läsa bok utan att betala + att de hade AC så man kunde tänka och plugga med.

Efter det så gick vi till Shrine of Remembrance, ett hus/monument över de som dog i första världskriget.




Aå här såg det ut, man fick både gå in och upp på "taket", och det var otroligt skönt att få gå in i en kall och sval stensal efter den helt tokigt varma solen!





Jocke utanför Shrine of Remembrance och med innerdelen av Melbourne in bakgrunden



Jag på taket

Vi fick lite smak på de där med utsikten så vi gick dett 360 tower som är ett torn med utsikt över hela hela Melbourne!


Ut över vattnet



Över floden och ett annat högt torn som vi också tänker åka upp i så smånigom



Över resten och där vi bor =) i den röda ringen precis bredvid IKEA =)



Varför har de galler för? Blir ju ingen fantastisk vy över stan då ju!



Får bli en fönsterbild istället.

Det var allt precis just nu =) Men jag ska bli lite bättre på det här.

Hoppas att allt är bra hemma!

Puss!!


Kommentarer
Postat av: matilda

YEEAY! bra mickan jag gillar bloggning stenhårt! :D

2009-11-14 @ 19:20:21
Postat av: Bill

Bra med bloggandet igen I say! Jag visste inte ens om att du fräst i väg till Australien! Matilda och Irene skvallrade i går på Frediks 40-årsmiddag :)

2009-11-16 @ 11:09:14
URL: http://billawesome.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0