Sky High Mount Dandenong

Igår så skrev Jocke sin sista tenta och det firade vi med att gå restaurang på typ det enda berget som finns här, är väldigt platt i övrigt. Och vi åkte ändå en timme eller så för att komma till berget.



Det var sjukt mycket traffik när vi skulle ut ur stan, smarta vi åkte ju i rusningstider så får kanske skulle oss själva, Men det släppte sen när vi kom ut på den här vägen, även om det kanske inte ser ut så =)



Jocke påväg att bli aningen knäpp på alla bilar..

Och så hade vi skrivit ut en vägbeskrivning från Google... Vi kom fram till den fina utsikten nedan men kortaste vägen, som google vill, är kanske inte alltid den bästa =)
Vi åkte bakvägen upp på berget istället för runt som den stora vägen gick, och bakvägen var en liten liten smal grusväg längs, kanske inte en klippkant direkt men en kant med lite lagom fallhöjd sådär.

Och jag som satt på vänstersidan i och med vänster traffiken var typ helt svettig när vi kom fram!



Men så här såg det ut när vi väl var uppe, lite för mycket avståndsdis så man såg inte riktigt stan men man kan skymta den om man kollar noga. Det var himla fint i allafall!



Dock inte lika varmt som många av de senaste dagarna, frös ju i min långärmade och jeans.



Och självklart skulle baronen med, han är lite framtung om han står på rundade ytor.. men jag tänkte att om jag ställer honom långt bak (inte denna bild) och så får han titta på vattnet... så fungerade det inte ändå..



Baronen fick bada =)



Sen gick vi in på restaurangen som egentligen ligger en våning ned och på andra sidan, utsikten var nämligen på andra sidan. Och så åt vi mat och drack vin och tittade på solnedgången. Fast man såg inte så mycket för de hade dragit ner persienner för att solen var för stark. Och Jocke som satt åt fel håll fick knappt ngn utsikt alls.

Nu kanske jag ska försöka väcka Jocke lite, han ligger ju bara och sover och jag har varit vaken i flera timmar nu.

Hoppas att ni har det mysigt i höstvädret hemma!

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0