Hemma igen

Jag har ju varit lite borta ett par dagar och det är för att jag varit i Innsbruck.

Jag Carro och Karin åkte dit i tisdags morse och kom hem vid 10 tiden igår kväll.
Vi har haft jättekul och njutit av bergen och pratat igenom världsproblemen så nu kommer allt att lösa sig, bara ta det lugnt =)
Dock så kunde vi inte komma upp så högt på bergen eftersom alla banorna var stängda, vi kom dit första dagen de var stängda efter vintersäsongen och de skulle typ vara stängda i 2 veckor så det var ju inte så bra tajmat men men.
Vi gick upp så långt vi kunde och det var väldigt fint det med! Inget alls att klaga på =)

För att strukturera upp resan lite då:

Ditresan:
Vi sov mest... ensamma i kupén och smidiga säten att dra ut så man kunde ligga bekvämt ledde till det.



Boende:
Vi bodde på ett superfint pensionat med en supertrevlig föreståndare.
Det låg lite på en höjd och vi bodde högst upp under taknocken och så kunde man sitta i fönstret och ha utsikt över nästan hela Innsbruck. Inte dåligt alls!



Utsikten



Vårt fina fönster med ressällskap i sig =)

Vandringen:
För det första så är det väldigt fint!






för det andra så
Gick vi över en gammal lavin


Och smugglade korv under bordet


Staden då:
Den är liten och söt och det kändes som om man tagit sig igenom större delen av den redan första dagen.


Men det är ju det här med att kunna kolla upp på bergen hela tiden som gör att det känns så himla fint!
Blev lite lyckligare varje gång man upptcäkte dem igen. Som typ här när man kom från en liten mörk gata så så möts man av massa fina berg!
Och man får inte heller glömma alla fina skyltar, så gammaldags och mysigt!

Resten då:
Vi har flummat och druckit vin och ätit mat.


Det är inte lätt när det är svårt va....



Men till slut lyckades Karin öppna flaskan och vi kunde hälla upp i våra fina vinglas som var en aningens omaka. Men det är ju bara smidigt för att hålla reda på dem ju..



Mat



Mer mat =)

Och till slut hemresan
Den tar 4 h och 45 min
Jag tror vi skrattade 4 h av denna tid... minst! Vi delade dessutom Kupé men en Österrisk kille och vi tror att han hade kul med oss men vi tror nog också att han tror att vi är aningens knäppa.

Förrutom den killen i vår kupé så möttevi också en gammal gubbe och ett barn.

Barnet slog på rutan till bår kupé och pratade tyska med Karin och var allmänt barnig...
Gubben hade först tänkt sitta med oss men hittade en annan plats i en annan kupé men efter ngn timme när han troligen gick förbi och såg att den Österriska killen pratade i telefon så öppnade han dörren och sa "Om ni tycker att han är lite tråkig så kan ni alltid komma till mig eller byta ut honom mot mig"
Han sa detta på tyska och använde ordet Langweilig vilket typ betyder tråkig och det har en speciell betydelse för mig och Carro sen tyska kursen. Så han vill inte bara  byta ut killen utan han använder också helt rätt ord för att vi sak dö av skratt. Vilket vi också gör!



Karin ska lära Carro hur man gör Batmanögon och skrämmer barn på detta sätt =)
Jag ligger på andra sidan och gråter...fast dock av skratt.  Killen var inte i kupén för tillfället vilket han kanske ska vara glad för.

Så detta får avsluta min lilla Innsbruck historia och jag ska smita in i duschen.
Kram

Kommentarer
Postat av: Carro

Hahaha underbart! Jag kunde inte ha sammanfattat resan bättre själv :) Ha så kul i Zel am see. Kram

2009-04-17 @ 13:30:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0