Tyska

Nu är tyskan typ klar, bara morgondagen kvar men det är ju typ bara avslut så känns inte så himla jobbigt.

Skulle gärna kunna mer tyska... visst pratar ngn tyska med mig och verkligen anstränger sig för att jag ska förstå så går det väl ganska bra.. men hör jag folk prata på tåget så går det inte vägen alls... men det kommer väl.. Kan ju mer nu är för tre veckor sen i allafall !

Jag och Carro var lite kulturella och gick på museeum idag, vandrade i affärer och åt lunch på Nachtmarkt ( en stor marknadsgata där man kan köpa det mesta och som dessutom har massa små bra restauranger.
Vi delade upp oss efter en stund och jag började en av mina promenader.
Var på jakt efter en te affär, kan tänkas att det finns på Nachtmarkt men hann inte kolla där och hittade ingen på alla de smågator jag vandrade på heller så får klara mig utan chai ett par dagar till.. hur det nu ska gå.. =/

Men jag flyttar snart =) ( skrev jag det i förra inlägget också? ) Men jag är så glad =) Ska bli så himla skönt!

Natti natti alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0