Eurodinner mit Erasmusfolk

I kväll har vi varit på Eurodinner=)

Massa erasmusstudenter som lagade ngt från deras hemland och så fick alla smaka.
Vi är ett par stycken svenskar här nere och tillsammans lyckades vi få ihop detta:

* Gravad lax (räknas inte eftersom vi köpte den klar)
* Fläskpannkaka med lingonsylt ( små skäggtomtarna )
* Semlor ( Belinda) Supergoda dessutom!
* Janssons ( jag, Karin och Carro)

Och det fanns massor massor med gott och jag åt tills magen kändes stor som en ballong.
Men jag stod på mig till slutet och åt en Mozartkugel doppad i rom och för att hetta till det hela så tände de på dem också =)
Tvingade Jakob att äta tillsammans med mig eftersom Carro inte ville.

Detta ledde dock till att det första han gör efter att ha släkt elden spotar ut godisen igen =) eftersom det inte riktigt var hans typ av godis! Men jag är glad för ditt stöd i alla fall!

Och så vann vi ju också.. eller 6 stycken vann och inget pris direkt men det är ju äran som räknas!
Go go janssons frestelse teamet =)

Nu ska jag krypa i sängen för att inte missa tåget till Budapest imorgon =)

Kram

Kommentarer
Postat av: Jocke

Är du verkligen säker på att din blogg borde heta "Mickan i Wien"? ;) Du gör ju inget annat än att resa runt verkar det som. :) Ser ut som att du har det trevligt där hur som helst.

Jag skulle ju inte tacka nej till lite Janssons, här i Tokyo är det ju hopplöst att hitta några råvaror och gör man det så kostar de en förmögenhet. Så var glad att du kan ordna lite svensk mat hyfsat lätt, för det är något man verkligen saknar efter ett tag. ^^



Kramar!

2009-03-22 @ 16:21:59
URL: http://jockeinjapan.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0