lite skolstruktur

Anna den sötnosen säger att jag haller igang bloggandet bra... hrm...jag tycker dock att jag maste skärpa mig lite. Ni har ju tex inte fatt se nagra bilder fran mitt hem än, men det kommer!

Första veckan i skolan och jag har haft intentionen att ga pa ( avsaknad av bostaven a med ring över pa tyska tangetbord =) ) ca 5 föreläsningar, men tva av dem var inställda och en missade jag att den var da jag registrerade mig lite för sent sa far se om jag ska ta den eller inte..

Jag har ju en plan pa att ta ca... 12 kurser plus de tva tyska kurserna och allt detta pa sammanlagt 37,5 + 8,5 = 46 hp....
Vi far väl se hur det gar =) För att klara mig med csn behöver jag dessutom bara ta 6 hp.
Jag känner mig ganska lugn men det kommer säkert och biter tillbaka sen =)

De tva lektionerna jag har kunnat ga pa var:

Business Evalutaion och Mobile communications bade tva riktigt bra, än sa lange i allafall,
Den första är en seminarieblock kurs sa da sitter vi mest och  pratar och har lite hem uppgifter och detta under färre tillfällen men som ar lite längre. Himla skönt =)  Den andra verkar vara en lite tyngre kurs men bra föreläsare sa det blir nog bra det med.
Har bara ca 10 föreläsningar till att ga pa och utvärdera sen!

Jag har valt en helt mixad blanding av allt möjligt.. orkar inte skriva ned alla, inte just nu i allafall men troligen senare.
Pratade med nagra svenska tjejer som har varit här en termin redan och de säger att det är väldigt lugnt.. och att det kommer kännas som att ga in i en vägg när man kommer tillbaka till sverige.. Jag som hade blivit lite skrämd av min Buddy som sa att det var värre här.. jag litar nog mer pa de svenska =)

Andledningen till att jag tar sa hiskeligt manga kurser är förövrigt för att kurserna är sa himla sma, mest pa 2 och 3,5 poäng typ... men anatar att det egentligen bara är att leta fram simultanförmagan man hade i högstadiet da man faktsikt läste allt pa samma gang, borde ju vara nästan samma sak =)

Men oki, Jag ska sitta och pilla lite med min kalender för att fa allting att ga ihop!
Saknar er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0