Faschingsdienstag

Faschingsdienstag var det tydligen igår =)

Det går ut på att man äter munkar med sylt i och klär ut sig, mest för att det sammanfaller med sista dagen för Karnevalen i tyskland och italien i allafall.. har inte sett någon Karneval här i Wien så tror inte att det är samma sak i Österrike..
Men jag kan ha fel om Italien och Tyskland också. Klockan är ju bara halv åtta än så länge och min hjärnverksamhet har sovmorgon fram till åtta!

Jag , Carro, Karin och resten av folket från tyskagrupperna (vi är tre grupper) var i alla fall ute och firade denna Faschingsdienstag igår och då såg det ut så här:

 
                                
Linslusen heter Will och kommer från England... han hamnde med på 4 av sex kort...
Och Karin Och jag körde på våra Venedig masker.. men det vart lite varmt efter en stund... bara aningens sådär, så vi hittade på innovativa lösningar som hårband och halsband istället.


Och så har vi Indigo (uttalas injidigo typ....kommer aldrig lära mig) och ngn jag vinte vet vad han heter och finska Anni =)

Nu ska jag äta lite mer frukost, vakna till och sen till tyskan... men vill helst bara sova...
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0