sista dagen av de första =)

Sådär =) Nu sitter jag och Carro och bloggar och äter frukost.. Det ser precis ut som det gör när alla andra bloggare bloggar och fikar så jag tänkte inte visa någon flummig bild.

Vår "taxi" alltså killen vi ska flytta in hos idag kommer och hämtar oss om ca 40 min och då ska vi också ha checkat ut men vi är typ klarpackade så det är ingen större stress. Detta är sista dagen av våra två första och från och med imorgon så bor vi lite på riktigt här..
Jag tänkte att eftersom jag laddade över bilder från kameran, det är inte så många än men ett par stycken i alla fall, så kan jag ju visa dem nu.



Här är/var vårt rum





Utsikten från vårt rum.
Det finns spårvagnar över överallt =) LIte läskiga när man inte förväntar sig att de ska dyka upp runt hörnet men ganska charmiga =)



MIn tyska parlör är helt sjukt kul!
VI kan massa dumma fraser som jag såklart inte kommer på nu eftersom det är morgon och jag inte tog parlören med mig ned till frukosten.

Men tex:

Vill du spela ett parti schack?

Nej, men jag spelar gärna ett parti dam.

Känns som vi kommer få mycket nytta av de fraserna =)

Borde ju kanske skrivit på tyska, men det kommer! Inom en snar framtid!



Och så här pigga (inte särskilt) var vi första kvällen... Carro håller på att somna och jag anstränger mig till det yttersta för att se pigg ut... Men vi lever i alla fall och snart flyttar vi =)
Inte lika mycket att flytta som ur våra lägenheter i och för sig, lite skillnad mellan en 20 kg väska och ca 10 lådor och massa påsar, plus möbler som lägenheten fylldes av. Och ända så verkar jag klara mig än så länge.

Nu har jag ju glömt att äta ju... ska skynda mig så jag hinner!

Matilda, hjälp mamma och pappa med msn.. de kan ju använda sin egen adress bara logga in antar jag.

Puss!

Kommentarer
Postat av: irene bellman

Hej, stumpan

vi såg det där sista och försåååår inte vad du menar......

Ska bli kul att se er nya lght. Bra jobbat och imponerade tycker jag att det löser sig så bra och fort.

Vi hörs vidare för nu ska jag pyssla lite md min favoritsyssla 2 kubikmeter tvätt som Matilda letat rätt på.

Ha det bara kul så länge

Puss Puss från pappa och mig

2009-02-07 @ 11:11:10
URL: http://tmkb.blogg.se/
Postat av: yoyo!

TJAAAA syster yster! :D

ni verkar ju vara värsta duktiga med boende hit och dit! så stor stora syster!

du får inte alls börja skriva tyska ju, då förstår jag ju ingenting :( fast du får jag sitta med lexikon och tragla :P

Hur är kommunikationerna där nere i Wien? hur tar ni er runt? är det lätt?

puss på dig

Hälsa carro ;P

2009-02-07 @ 17:14:27
Postat av: Susanne Kurtson

Irene skaffa Skype då kan ni chatta och prata med Mickan.

Bara att ladda ner www.skype.com lätt som en plätt.

2009-02-08 @ 03:12:51
URL: http://[email protected]
Postat av: i

2009-02-08 @ 14:10:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0