snabb resumé =)

Idag började tyskakursen och den ligger långt ut, sista tunnelbanestationen på U3 men det tar bara vca 40 min så det är inte så himla farligt egentligen =)

Och vi har lärt oss alla hälsningsfrase du kan tänka dig, bara det att när jag ska säga dem så har jag glömt dem..
typsikt dåligt! Men jag ska plugga som ett djur, för det är skittråkigt att inte kunna tyska. Varje dag minst 17 000 timmar eller ngt sånt tänkte jag.. Tänkte inkludera sitta på kafé under dess pluggtimmar.

Vi är bara fyra stycken på tyska kursen, så det blir nästan som privatlektioner =)

Vi har också träffat våra Buddys idag =)
Åt middag på ett tydligen nyööpnat ställe som hette Freiraum, jag skulle tagit kort, men jag är så sjukt glömsk att jag glömmer att jag har kameran med mig.. =/
Det blev lite som en dubbeldejt då våra buddys tydligen kände varandra sen de var små och dessutom hade varit i Sverige tillsammans. Men egentligen så vart det väl bara trevligare av den anledningen
Sen gick vi på välkomstgrejen och hälsade på massa andra erasmusstudenter. Hittade våra I-kompanjoner från KTH och de förgyllde kvällen men att va förvånansvärt glada och roliga =) Alla pratar tyska med dig till en början så det är verkligen störande när du inte riktigt kan prata tillbaka så bra som du skulle vilja. Men som sagt, efter mina 17 000 timmars plugg och övande så kommer jag nog ha kommit igång =)

De flesta erasmusstudenter kommer från turkiet eller spanien men jag pratade med folk ifrån italien, kroatien, finland och danmark också så alla verkar komma lite överallt ifrån. Eftersom vi hittade I-folket och det sen dessutom drog dit lite fler svenska ledde till att vi till slut stod en grupp på va 8 pesoner och pratade svenska och det blev ganska uppmärksammat så vi vart lite mobbade för att vi bara pratade med varandra =/

Men men, jag behöver sova!

Saknar allla väldigt mycket!!
Massa krama!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0