Min dag i bilder =)

Hej hej!

Nu har jag precis.. nej inte riktigt sant,  har hunnit duscha och göra tyskaläxan också.. men i allafall nästan precis kommit hem från en trevlig dejt med en 67 årig man =) Både jag och Carro var på dejten så dejt var det kanske inte, men en väldigt trevligt var det.

Servitören bjöd på en liten drink efteråt =) Sånt händer ju aldrig hemma.. men äter kanske inte ute så ofta heller.

Jag tänkte ge en liten resumé av dagen, för jag är lite för trött för att skriva så mycket.
Men tänkte att med bilder så blir det i allafall lite roligare =)



Här sitter jag och Carro på tyska kursen =) Vi är så flitiga så, pluggar på rasten också  och äter banan, för det gör alla svenskar!

Efter Kursen så bestämde jag mig för att gå från TU Wien till lägenheten jag ska flytta till sen för att se hur lång tid det tog.


Här är Karlsplatz och man ser huvudbyygnaden av TU skymta bakom träden.



Och det här är också en del av skolan, den är utspridd på massa ställen så... lite rörigt att hitta.



Gatan jag ska bo på ligger på samma gata som skolan så jag vandrade och vandrade tog ca 20 min och sen var jag framme vid mitt hus =) Här ska jag bo!

Men jag tänkte.. undra hur lång tid det tar att gå hem dit där jag bor nu? Så jag fortsatte vandra...



Och vart jätteglad när jag såg blå himmel =)




Och när jag såg en litet rosa kuligt hus.. Ni får lista ut själva vad som står på det =)

Men sen så gick det värre... Hamnade i helt fel distrikt verkade det som.. och jag blev lite skraj och vadnar lite till.. gick i säkert 40 min eller så och tänkte till slut att jag letar reda på första bästa transportmedel.. typ buss eller så och så åker jag ngnstans istället.
Då ser jag plötsligt två franska killar som läser tyskakursen steg 2 på samma ställe som oss... och jag blir full i skratt och tänker att vad gör de ute på samma villovägar som jag.. Jag är ju långt bort från all civilisation.. typ
Men då dyker den här ingången upp och jag känner mig ganska dum...



Har ingen aning om hur det gick till.. men på ngt sätt hade jag lyckats gå tillbaka och runt.. men jag svär att jag typ aldrig svängde...
Men men

Det var min dag det!

Puss





Kommentarer
Postat av: Jocke

Ett rosa hus? Tyckte jag såg nån regnbågsflagga?

Kan det vara gay-headquarters in Wien du går förbi?



Men om går man i cirklar så hamnar man just där, där man en gång startade där man påbörjat sin färd :)

2009-02-13 @ 00:53:59
Postat av: yoyo!

jag vill ha en adress sen!

2009-02-14 @ 11:57:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0