Donau Insel fest

Denna helg så är det Donau Insel fest med massa band och massa scener. Men vi har inte hängt där så mycket, men igår så var det i alla fall så mycket och tros att himmlen var alldeles tokgrå och det åskade så stannade vi där från typ 4 tiden till 12 utan att det började regna. Så det var ju bra =)

Först var det bara jag, karin och olli så vi satte oss och åt glass och lyssnade på ngt band och njöt av värmen, för det är sjukt varmt trots att solen inte är framme.





Sen gick vi och kollade på beach fotboll, tror turkiet vann om jag minns rätt.



Dom ser sjukt koncentrerade ut =)





Och sen gick vi oss och satte oss på pinnar ( de som ligger på marken) och lyssnade på några band och väntade på snow patrol och Scooter som spelade senare. I början såg man ganska bra och när det kom lite mer folk byggde jag och karin så berg av pinnarna, men sen kom det ännu mer folk så då såg vi nästan inget alls! Jakob lyfte oss upp ngn gång var för att vi ända skulle få se lite så jag såg scenen en gång i alla fall.



Så här blir man efter en stund... av ngt.. Karin måste gjort ngt dumt i alla fall.. för Jakob ser rätt arg ut..

Det var sjukt mycket folk! När man skulle gå över bron för att ta sig in till stan släppte poliserna på lite folk i taget för att det inte skulle bli rusning. Och sen berättade min tandem idag hur det fungerade med tunnelbanorna för att det inte skulle bli fullt i dem.

De delar upp stationen i två delar och på varannan station stänger de av den ena varannan gång. Och då får bara folk gå av där och alla som går på får gå på i den andra delen. Och på nästa station är det tvärtom. Där alla gick av förra gången går folk på. Fast det gällde bara de två stationerna som ligger runt inseln, för att hindra tokrusning. Men det var rätt trångt ändå.

Och min telefon knepade och jag fick inte iväg några sms eller kunde ringa alls..
blä.. men den började fungera så fort vi kom av inseln (ön) så var ju inget fel.. bara överbelastat antar jag.

Det var trevligt i alla fall och kul att se men det var skönt att komma hem och lägga sig i sängen =)

Hoppas ni har det bra i solen =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0