Budapest

Nu sitter jag hemma i ett blåsigt men soligt Wien igen.

Jag vet inte riktigt vad jag ska säga om Budapest, massa bilder ligger på Facebook så ni kan titta mer där om ni vill.

Första dagen så gick vi på rundvandring och drack flytande chokladsås med grädde. Sen vi vi och åt en buffé med massor massor massor med mat och ost och fri dricka. Men jag åt så mycket så hann nästan inte med att dricka alls.
Efter det så gick vi till en klubb så var helt gigantisk. Den hade allt från biljardhall (och då menar jag hall) till små källarrum med technomusik!



Jag äger en av bankerna i Budapest, hur coolt är inte det?



Och en annan sak som troligen bara jag tänkte på men varför ser inte brunnarna ut såhär överallt.
Inte ett dugg läskiga att gå på ju!



Sen var vi inne på marknaden där de främst sålde kött och grönsaker.
Vi köpte varsinn korv och ett glas nypressad apelsinjuice... Och så såg vi denna gris.. blev aningens illa till mods. Känns så sjukt morbidt ( hur man stavar det)



Och på partystället på kvällen efter den sjukt goda buffén som alla åt förmycket av.
Så carros vänner behöver inte oroa sig... det var inte för att dölja ngt som hon åkte till Wien =)
Magen är bara full med mat!



Den goda chokladen som typ var en hel måltid i sig...
Och jag ser lite mongo ut, men bjuder på det!

Andra dagen så började vi med att ta en rundvandring i Buda. Staden är uppdelad i Buda och Pest och på fredagen så var det rundvandring i Pest och den andra dagen, lördagen så var det i Buda.
Vår guide Phillip hade aldrig varit i Budapest förut men jag tycker att han gjorde ett bra jobb i allfall =)



Väldigt massa statyer överallt!



VI fikar väldigt ofta faktiskt.. och har kommit fram till att fika är ett av de bästa orden på svenska. VI har också pratat dialekter hela hela tiden! På ngt sätt kommer vi alltid in på dialekter. Man kan prata om dialekter väldigt väldigt länge!



Nördiga erasmusturister =)

När vi var på väg hem till hostelet och satt på tunnelbanan var det en man som började slåss med sin egen spegelbild.. Det var spännande.... Han fick ganska snart större delen av sin del av vagnen tom på folk.
Och tydligen så hade en annan grupp vid ett annat tillfälle när de gått av tunnelbanan råkat på en död man som låg på perrongen... Jag gillar Wien mer och mer =)

Sen var det i allafall förfest =)
Med Slovener som fick alla dricka vodka och ngt flummigt österrikiskt ölspel, med vodka som man efter en klunk vodka skulle glömt reglerna på! Man får ju ha lagom komplicerade ölspel!





Absolut vodka =)

Efter förfesten gick vi till en klubb som mer liknande öltältet under karnevalen, och där var det ett liveband som spelade som var ritkigt bra!
Lite annorlunda men väldigt bra!

Sista dagen, söndagen, så var vi på ett spa. ett sådant där gammalt spa med olika bad med olika temperaturer. Och bastu och sånt. Det luktade ruttet ägg dock så bland det första jag gjorde när jag kom hem förutom att skaka allting och slänga kläderna i tvätten ( är rädd för bedbugs efter vad carro berättat) var att hoppa i duschen igen.
Men i övrigt så var det ett väldigt coolt ställe!

Och som avslutning så har jag tagit ut 25 000 Forint vilket inte ens kom upp i 1000 svenska kronor denna helg =)

Kanske kommer på ngt mer sen men detta får vara allt för nu!

Kram










Kommentarer
Postat av: Anna

Haha lovely! Inte grisen dock :( Men allt annat! Låter supernice! Skypa snart igen? :)

Kram på dig gumman!

2009-03-23 @ 18:29:06
URL: http://k11.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0