Alte Donau

Idag har vi hängt vid Alte Donau..

För de som inte vet det så finns det 4 typer av Donau här i Wien.

Det är först Donaukanalen som går genom stadskärnan, sen kommer Donau, däreefter Neue Donau och sist men inte minst Alte Donau.



Så vid Alte Donau låg vi och mös och solade idag.
Och självklart hade vi picknick med oss, Karin och Carro som fixade eftersom jag var lite seg imorse och inte kom iväg i tid.





Dock var den här skuggan efter oss hela tiden.. inte okej!
Vi träffade också 4 svenska tjejer från WU där och det var trevligt =) Man blir alltid lite glad när man hör kända stämmor på svenska komma vandrande.

Sen rymde jag hem, men snodde med mig lite bilder från perrongen också! Tycker den är så härlig och likaså den på På Donauinsel mellan vanliga och neue Donau. Mysiga och härliga!





Vattnet var dessutom jättevarmt och absolut helt okej! Så nu har jag badat i Donau också!

Kvällen börjar bli lite sen och jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag ska fortsätta plugga tyska eller ta mig lite vindruvor och bara softa en stund. Så vi får se hur det blir med det.
Kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0