hemma igen =) ( för vilken gång..)

Nu är jag hemma igen, eller jag var hemma hela dagen igår också. Nästan exakt hela dagen faktiskt. Gjorde inte många knop alls =)

Men resan var bra. Vart inge regn alls som alla väderprognoser vi kollat på hade förutspått utan strålande sol och vi har alla blivit lite brunar och somrigare.

Resan börjar bra med att det lilla svenska teamet som var med somnar =)



Ni får dra era egna slutsatser =)

Men sen när vi kom fram så drog vi igång =) Jäklar vad vi låg ned och sov och njöt av solen...
Men vi badade lite också och paddlade lite kajak, spelade lite volleyboll, åt lite mat på eurodinnern som vi hade bakat kanelbullar till. Det var ngn som påstod att det inte fanns så mycket mat så vi åt lite innan.. men det var helt onödigt och då var så mätt istället så kunde inte äta allt jag ville... himla dumt!



Här är vi som bodde i samma rum..eller typ, Thomas på vänstra hörnet gjorde det inte men han hängde bara med oss ändå. Det var 4 svenskar vi vanliga + Belinda, två slovener och en italienare.



Det var verkligen jättefint där! Blir så arg ibland för att jag inte får dela det med er därhemma...Men får nöja mig med folket jag har här och det är inte så dåligt det heller =)
Titta så söta de kan se ut!




I söndags var det dags för att kolla på grottor, droppstensgrottor. det tog oss sjuk lång tid att komma dit och det kändes som om vi körde fel flera ggr  emn till slut efter ca 1,5 h och en halvtimmes serpentinväg så var vi framme =)



Det var jättefint såklart och om vi ville ta med oss lite droppsten hem så kostade det typ 6000 eur för ngn centimeter eller så... så vi slog till allihoppa och bröt av en liten bit var =)
Ne.. det gjorde vi inte.. vi är inte så rika och det känns elakt  att bryta av ngt som växer 1 mm per 50 år.

Sen var vi nästan hemma.. eller vi var tvugna att hänga i Klagenfurt i ca 3 h, fast det var ganska trevligt =) Vi åt sushi och låg och vilade på en gräsmatta och tog det lugnt. Tror att vi har slöat hela helgen faktiskt.



Jag och Karin i Klagenfurt!

Aja, nu ska jag göra ngt vettigt.. kanske.
Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0