Idag blir det roadtrip!

Idag börjar roadtrippen på riktigt =)
Vi har haft ganska lugna och lagom dagar nu under helgen så det känns ganska bra att få börja röra på sig lite .

Vi har försökt se regnskogen som ligger här runt och norr om cairns men det spöregnade verkligen hela den dagen så det vart inte så mycket. Lite vandrande längs en flod, storbäck i spöregn. Så vi såg lite regnskog men kanske hade varit kul att se lite mer.
Vi tog sällskap med några danskar som jocke känner sen Melbourne som också ska på roadtrip så smånigom, men de kommer att köra snabbare än oss så vi får se om vi möter upp dem någon mer gång.

Och sen var vi på en krokodilfarm, så nu har jag sett massa krokodiler! Men det var väldigt turistigt och det kändes inte riktigt som att det viktiga var att djuren mådde bra utan mer att alla skulle få se och röra.
Men det var lite kul i alla fall, chansen är ju inte stor att få sen en i naturliga floden riktigt.

Och igår var vi ute och dök och snorklade vid barriärrevet.
Både jag och jocke tog ett introdyk, roligare att dyka tillsammans och jag känner väl inte att jag har allt kvar i minnet heller. Men det kändes faktiskt jättebra =) Dock så gjorde de typ allt åt en så det kändes lite fånigt men det var skönt ändå att bara kunna koncentrera sig på tryckutjämning och titta på fiskar.
Vi såg en HAJ! en liten söt en, men ändå!

I övrigt så verkade alla andra coola djur gömt sig för stunden. Men hajen dög den med.

Det blir inga bilder för vi sitter på en super långsam uppkoppling.

Hoppas att allt är bra hemma!

Kommentarer
Postat av: sis

buhu jag vill se bilder

2009-11-24 @ 19:48:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0